15 November 2012

THE SECOND day of THE MUHARAM :)




assalammualaikum. hai kawan-kawans. nama saya siti khatijah binti buang. terima kasih ibu kerana memberikan nama yang bermakna. umur saya baru sahaja 20 tahun. diulangi 20 TAHUN  okayy bukan 16 tahun. tapi disebabkan aku agak kecil sedikit rata-rata bilang aku baru sahaja belasan tahun. kesian -.-'' 

aku gadis melayu yang belum sampai setahun menutup aurat dengan sebaiknya. lama kelamaan aku merasa ingin mengubah diri menjadi perempuan melayu terakhir (kononnya) tapi tak mustahil bukan? insyaallah. so guys, please support me ! hee si dia juga tak jemu-jemu support me. thanks pakcik zwan! nguu terharu :')

masih engat lagi kata ustazah dulu, menutup aurat bukan sekadar bertudung tapi jaga ibadah dan juga akhlak kita sebagai muslimah. baiklah ustazah :) kata ibu pulak, menutup aurat biar tetap pendirian. baiklah ibu :) kata kawan-kawans, perempuan nampak lebih manis bertudung. hee. kata pakcik zwan, menutup aurat bukannya membalut aurat. erkk -.-' okay dah faham :)

berharap agar allah swt dapat memahami dan merasai keikhlasan aku bertudung. di bulan muharam ini aku bersyukur ke hadrat ilahi. thanks alot to ALLAH swt cause im still breathing. hope banyak kebaikan dan kelebihan yang kita dapat di bulan muharam ini.

azam baru di bulan baru? haruslah! i just hope can be a good person, lebih peka tentang aurat dan jaga akhlak, kawal mulut dan kawal diri INSYAALLAH. harap dimurahkan rezeki dan dibukakan segala laluan agar perjalanan hidup lebih dipermudahkan. hope mama, papa, sekalian sahabat serta si dia juga dilindungi ALLAH. amin ya rabb.

pokok pangkalnya hati :)

Ramadhan.

ramadhan tiba, ramadhan tiba. marhaban ya ramadhan marhaban ya ramadhan =D 1st Ramadhan. seghonok nya bila ramadhan tiba. ya, aku still m...