21 May 2015

my kek batik :) simple and delicious !


kau tahu ? sekarang aku ade habit yang pelik. asal stress je pegi dapur then aku bake lah something. like yesterday night. stress aku sampai tuptuptup craving pulak nak telan kek batik. aku pun standby bahan semua. so now aku share dgn korang okay?


1. BISKUT MARIE
       

2. BUTTER


3. SUSU PEKAT

 

4. MILO


firstly, pecahkan biskut marie .


pastu, aku masukkan butter cup sebijik tu ha.


slowkan api then biarkan dia cair.


after that masukkan susu pekat dalam setengah tin. depends la korang nak mnis macam mna kan.


then masukkan milo satu peket.



kacau sampai semua bahan tadi cair and sebati.


masukkan biskut yang pecah-pecahkan tadi. gaul sampai semua nya sebati.


masukkan sikit-sikit dalam loyang. then tekankan guna sudu. kena ganas sikit la ha. biar rata and penuh satu loyang tu. 


tadaa ! siap ! dah bole simpan dalam fridge. esok da bole ngap !
omnomnomnom ~




counting days :)

38 weeks. ibu and papa nervous and cant wait to see you soon. welcome bebiboy. we waiting for you. hope everything gonna be okay and ...