01 June 2017

Ramadhan.

ramadhan tiba, ramadhan tiba. marhaban ya ramadhan marhaban ya ramadhan =D

1st Ramadhan.
seghonok nya bila ramadhan tiba. ya, aku still melepek terbaring terbongkang sebab morning sickness sayang sangat kat aku sampai tanak keluar dari badan ni. matilanakk. kononnya puasa pertama dapat lah puasa. bangun sahur bukan main semangat. tak sampai bape minit lepas imsak, keluar segala benda yang telan masa sahur tu. mama nasihat puasa tak wajib bagi ibu mengandung atau menyusukan anak. so, kiranya ku dikecualikan lah. yahuuu ! jangan yahuu sangat, nanti kena ganti sebulan ! hew.

7 Ramadhan.
alhamdulillah. aku semakin pulih. muntah tak sekerap dulu. kadang tak muntah langsung sehari tu, cuma rasa mual je, tu normal la kan. sentiasa rasa lapar. so kena kerap makan tapi dalam portion yang sedikit. buat ada-ada jela. husband belikan itu ini nak bagi aku selera makan. apa yang aku ngidam semua dia tunaikan. ibu mertua and mama aku sendiri masakkan itu ini supaya baby tak ngencis bila keluar nanti. huhu.

Baju Ghaye Please!
alhamdulillah, dah sihat sikit ni. dah boleh menapak ke office, dah boleh merayap sana sini, barulah semangat nak cari baju raya! haha. husband pulak sebok beli barang baby. awal lagi sayang oi. excited beno.

3 Month.
so hari ni genaplah usia kandungan 3 bulan. next week appoinment buat buku merah kat klinik kesihatan. so nanti aku update macam mana nak buat buku merah tu okay? okay, nak survey baju ghaye lagi ni. bye! =D

klinik nor arasiah.

Nervous. Disebabkan confused nak pilih barang baby so nak tak nak kena tahu jugak gender baby, so senang lah after this nak beli barang bab...